[NL-PM] Re: Bijeenkomst Amsterdam Perl Mongers, dinsdag 3 oktober 2006

H.Merijn Brand h.m.brand at xs4all.nl
Tue Sep 26 15:31:20 CEST 2006

On Tue, 26 Sep 2006 14:44:19 +0200, "Wendy G.A. van Dijk" <nl.pm at wendy.org>
wrote:

> Ah, http://conferences.oreillynet.com/euos2006/
> Ik ben bij drie presentaties geweest die me nogal aangegrepen hebben:
>
> 1. Aardige manier om als commercieel bedrijf, OSSA, om te gaan met de
>    open source gemeenschap (omzet maken en dan ook nog open source
>    bevorderen)
>    http://conferences.oreillynet.com/cs/euos2006/view/e_sess/9955 .

Als er niemand anders in is geintresseerd, wil ik graag off-line jouw
samenvatting en interpretatie hierover horen. Jij hebt namalijk een iets
andere perceptie hier dan de doorgewinterde programmeur.

> 2. Overbodig onderzoek (
> http://conferences.oreillynet.com/cs/euos2006/view/e_sess/7671 ) naar
> vrouwen in de open source (dat zijn er namelijk weinig, veel minder
> dan in de IT als geheel), en wat de onderzoeker (een man) als
> oplossingen bedacht had (tot woede van de aanwezige vrouwen).

Jij incluis?

> 3. Ontzettend belangrijk en voor Nederland navolgbaar initiatief (
>    http://conferences.oreillynet.com/cs/euos2006/view/e_sess/9744 )
>    over het volgen van politici, hun beloften, per email gestelde
>    vragen en de antwoorden daarop.

Daarvoor lijk jij mij het aangewezen doelgroep-persoon!
Als je n.a.v. deze talk nog gecentralizeerde acties wilt ondernemen vanuit de
Perl wereld, lijkt me de PM meeting de ideale startplek.

--
H.Merijn Brand        Amsterdam Perl Mongers (http://amsterdam.pm.org/)
using & porting perl 5.6.2, 5.8.x, 5.9.x  on HP-UX 10.20, 11.00, 11.11,