[NL-PM] Re: Bijeenkomst Amsterdam Perl Mongers, dinsdag 3 oktober 2006

Wendy G.A. van Dijk nl.pm at wendy.org
Tue Sep 26 14:44:19 CEST 2006

At 13:53 26-9-2006, Johan Vromans wrote:
 >En de onvermijdelijke vraag naar praatjes. Ik denk dan aan:
 >
 >  - verslag YAPC::Europe

Ik wil best wel, maar we hebben vorige maand al iets daarvan
gedaan.  Juerd deed zelfs zijn presentatie over undef nog eens voor
ons en dat leverde mooie dingen op.  Misschien kan hij een aangepaste
versie geven.

Dit was in mijn ogen een vrijwel vlekkeloos verlopen en zeer nuttige
YAPC.  Met een stevig contingent Nederlanders: Liz, ik, Abigail,
Jouke, Mark, Juerd, Merijn, JP, Abe, Leo.  Ik vergeet er vast nog wel
een paar (Jacqueline van sponsor Bookings).

Heel veel presentaties van Nederlanders (ik ben niet bij alle
Nederlandse presentaties geweest).  Juerd (zoals al genoemd), en
verder Mark, Abigail, Jouke, Merijn, JP.  Zij kunnen vast nog wat
aardige zaken melden.

http://www.birmingham2006.com/
Heel veel foto's...
Ik heb ook aardig wat foto's, maar niet genoeg schijfruimte op onze
servers om ze te laten zien.

 >  - verslag EurOSCON

Ah, http://conferences.oreillynet.com/euos2006/
Ik ben bij drie presentaties geweest die me nogal aangegrepen hebben:
1. Aardige manier om als commercieel bedrijf, OSSA, om te gaan met de
open source gemeenschap (omzet maken en dan ook nog open source
bevorderen)( http://conferences.oreillynet.com/cs/euos2006/view/e_sess/9955 ).
2. Overbodig onderzoek (
http://conferences.oreillynet.com/cs/euos2006/view/e_sess/7671 ) naar
vrouwen in de open source (dat zijn er namelijk weinig, veel minder
dan in de IT als geheel), en wat de onderzoeker (een man) als
oplossingen bedacht had (tot woede van de aanwezige vrouwen).
3. Ontzettend belangrijk en voor Nederland navolgbaar initiatief (
http://conferences.oreillynet.com/cs/euos2006/view/e_sess/9744 ) over
het volgen van politici, hun beloften, per email gestelde vragen en
de antwoorden daarop.

Ik heb beide presentaties van Damian Conway gemist (ik was er alleen
op de dinsdag en de woensdagochtend).

Misschien willen Liz, Jouke, Ann, Mark wel wat vertellen.  Ik vergeet
vast nog andere Nederlanders.

Er waren nog wel diverse andere Nederlanders, bijvoorbeeld van Atos
Origin, iRex en Apache (Leiden), maar die waren niet erg Perl-minded
(Jacqueline, van Bookings, vindt de verhalen over Perl leuk, maar ze
is geen programmeur).  Ik heb wat gesproken over Perl met de Atos
Origin-mensen, maar ze wisten er niet veel van.

 >  - verslag Vlaanderen.pm

Liz en ik zijn bij hun eerste bijeenkomst geweest en kunnen samen een
verslag doen.  Het zal geen strak verslag zijn...  teveel bier, een
social meeting, weinig technisch, maar toch veelbelovend als nieuwe
groep Perl Mongers.  Ze beginnen een eigen website (
http://vlaanderen.pm.org/  ), ze plannen technical meetings, vinden
het leuk dat er "Hollanders" (heee, ik kom uit Nijmegen, ik ben
Gelders) bij zijn, en werken samen met Brussel.pm.

Groetjes,
Wendy